Krinčino d.v.d.c.
Profesionalus dailininkas iš Krinčino. Mokėsi Krinčino mokykloje, paskui ............. Čia pateikiu tekstuką su įspūdžiais iš Romualdo Vaclovo Paškevičiaus iš personalinės jo parodos Vilniauss Rotušėje, kai abu dar buvome gyvi. Dabar dar gyva tik jo pati Rasa ir aš (šiek tiek). Du dailininkai nuo KrinčinoŠiemet savo kraštiečius dailininkus Romualdą Vaclovą Paškevičių rugpjūčio 8-tą sveikinsime su 60-mečiu , o Vytautą Šatą rugsėjo 9-tą su 65-erių metų jubiliejumi. Ta proga birželį Vilniuje veikė retrospektyvinė Romualdo, o liepą ‑ Vytauto tapybos parodos. Rugsėjį abu dailininkai pakviesti eksponuoti darbus Vilniaus ,,Arkos” galerijoje, o lapkritį tikimasi jų darbus parodyti ir Pasvalio šviesuomenei. Taip pat rugsėjį Krinčino mokykloje veiks abiejų dailininkų dovanotų tapybos darbų paroda. II. Romualdas V. Paškevičius: meilė Krinčino lygumomsPrieš trejetą metų besikapstydamas archyvuose ir šiaip senstelėjusiose knygose, šiek tiek pavargau ir poilsiui panorau paskaitinėti šių dienų knygą ,,Kas yra kas Lietuvoje?” Taip buvo ,,atrastas” ,,dailininkas nuo Krinčino” Romualdas Vaclovas Paškevičius ‑ nuostabus žmogus, solidus tapytojas, gimtinės istorijos mylėtojas. Pažiūrėkime, kas rašoma minėtoje knygoje: „tapytojas, Lietuvos vaikų ir jaunimo centro dailės studijos vadovas; 1946-1953 m. mokėsi Krinčino septynmetėje, 1953-1958 m. Pasvalio vidurinėje mokykloje, paskui Kauno dailės mokykloje ir 1962-1967 m. studijavo Dailės institute”. Dar turėčiau pridėti, jog gimė 1940 m. Pasvalio rajono Barklainių kaime, o į Lietuvos dailininkų sąjungą priimtas tais pačiais 1970 m. kaip ir Vytautas Šatas; pirmąją personalinę parodą Dailės salone surengė 1978 m. Tokie faktai, bet kas po jais slypi? Subtilus pedagogas, gilus meninkas, įdomus pašnekovas, eruditas, istorijos žinovas, malonus žmogus... Esu tūkstantveidis nuotaikų ir minčių prasme, sakė Romualdas retrospektyvinės parodos Vilniaus rotušėje atidarymo metu. Gyvenime gal ir taip, bet tapyboje šiam dailininkui būdingas nepaprastas pastovumas. Jo tapybos tonas susiformavo dar 1970-1975 m. Iš to laikotarpio matome portretus ,,Dviese”, ,,Moters portretą”, kurie darniai priglunda prie naujausių Vilniaus ir gimtųjų Krinčino apylinkių peizažų. Dailininkas dirba figūrinės kompozicijos, portreto, peizažo, natiurmorto žanruose. Paveikslai ,,Krinčinas”, ,,Vėjuota diena”, ,,Krinčino lygumos”, ,,Lėvuo ties Pasvaliu” dvelkia rimtimi, susikaupimu, masyvia detalių perspektyva. Ypatingu koloritu išsiskiria ,,Vilniaus panorama”, ,,Senasis Vilnius”, ‑ rausvėja senamiesčio stogai ir bąla bažnyčių bokštai, žalsvėja medžių vainikai. Nors dauguma paveikslų tamsoki, bet tai ne pesimizmo, niūrumo ženklas, o greičiau bandymas išsinerti iš kasdienės banalybės ir pažvelgti į pasaulį ramiai ir stoiškai. Dailininko meistriškumas atsiskleidžia tik ilgiau ir įdėmiau įsižiūrėjus į paveikslus: jie po truputį šviesėja, ima ryškėti jų koloristikos subtilumas, tonų gradacija, sąmoningai nesudėtinga kompozicija, atrodo, autorius sako, žiūrėkit, kaip viskas paprasta, bet tas paprastumas ir yra nepaprastos Kūrėjo rankos ženklas. |